Iconos cabecera

Territori i Sostenibilitat posa en marxa el Transport Públic a la Demanda al Pla de l'Estany (02/12/2019)

· A partir del 2 de desembre s’implantaran les tres rutes següents: Banyoles–Sant Miquel–Mieres, Banyoles–Vilademuls–Vilavenut i Banyoles–Can Puig–Banyoles
· El servei està dissenyat per optimitzar la ruta en base als usuaris, que han de fer una reserva prèvia del viatge que es vol realitzar, evitant així recorreguts i parades i fent més ràpid el trajecte
· Igual que es va implementar al Gironès al mes d’octubre, el servei es podrà reservar i es podran gestionar tots els tràmits a través d’una aplicació mòbil

El Departament de Territori i Sostenibilitat posarà en marxa a partir del pròxim dilluns, 2 de desembre, el servei de Transport Públic a la Demanda (TAD) a la comarca del Pla de l’Estany. Aquest nou servei, que s’implanta en zones amb dispersió territorial on no hi ha servei de transport públic regular i que ja funciona des del 14 d’octubre al Gironès, permet els usuaris utilitzar un mitjà de transport amb una reserva prèvia. El TAD del Pla de l’Estany tindrà tres rutes: Banyoles–Sant Miquel–Mieres, Banyoles–Vilademmuls–Vilavenut i Banyoles–Can Puig–Banyoles, connectant en total 12 nuclis població i donant servei a uns 2.500 habitants, sense comptar la ciutat de Banyoles.

Per a fer el servei, l’empresa concessionària Teisa disposarà d’un vehicle adaptat per a persones amb mobilitat reduïda que cobrirà les tres rutes. El Transport a la Demanda permet optimitzar el trajecte a partir dels usuaris que demanen el servei. Els vehicles operen només quan hi ha demanda de manera que s’eviten recorreguts i parades i el trajecte és més ràpid.

Una de les principals novetats d’aquest servei al Pla de l’Estany, igual que ja es va fer al Gironès, és que es podrà contractar a través de l’aplicació mòbil ‘Ne-Mi’, a més de la via telefònica convencional (Banyoles 972 570 053 / Girona 972 204 868). L’usuari s’assegura la reserva demanant el servei amb un mínim de 15 minuts d’antelació de l’horari reestablert d’inici del servei. Amb aquesta aplicació es poden fer totes les reserves, consultar l’horari exacte del viatge, veure en temps real la posició del vehicle, veure les reserves realitzades, afegir les rutes preferides, anul·lar reserves i valorar el servei que s’ha utilitzat. En definitiva, estar sempre informat de forma dinàmica de la disponibilitat del bus i de la seva ubicació. (En el fulletó adjunt es poden consultar els horaris).

Els serveis de TAD estan integrats a l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) de Girona.

HorarisTADpla_estany (937 kB)

[Tornar a Notícies]

 
Pl. Pompeu Fabra, 1 (Seu Generalitat Girona) 17002 – GIRONA