S’inicia la compensació de títols de transport no consumits durant l’estat d’alarma a l’ATM Àrea de Girona

S’inicia la compensació de títols de transport no consumits durant l’estat d’alarma a l'ATM Àrea de Girona

sense imatge

Els usuaris que per l’inici de l’estat d’alarma, establert pel Real Decret 463/2020 per la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per la COVID-19, no van acabar de consumir el seu títol de transport de l’ATM Àrea de Girona amb caducitat temporal (T-MES, T-50/30, T-10/30 o T-70/90 FM/FN) podran recuperar els viatges i els dies de validesa que mancaven, a partir del 10 de juliol i fins a finals d’any.

Per fer-ho, els usuaris poden anar a qualsevol dels Centres d’Atenció al Client de la seva ATM territorial (CAC) amb la targeta ATM que utilitzaven en el moment d’iniciar-se el confinament. Mentre no ho facin, *poden seguir utilitzant la targeta amb normalitat* i quan s’exhaureixi el títol de transport ATM actualment actiu, o quan necessitin recuperar el títol afectat, podran desplaçar-se al seu CAC més proper. Les persones usuàries *tenen fins finals d’any 2020 per recuperar-los*.

Un cop presenti la targeta ATM, en la que l’usuari hi tenia un títol temporal carregat (T-MES, T-50/30, T-10/30 o T-70/90 FM/FN) actiu (començat però no caducat) entre els dies 13 i 20 de març, ambdós inclosos, *s’allargarà la validesa del títol temporal afectat*. Aquesta validesa s’allargarà amb el número de dies transcorreguts entre el 13 de març i la data de caducitat del títol, i es bonificarà amb 4 dies més amb l’objectiu que la persona pugui reorganitzar els seus desplaçaments.

La recuperació de viatges no consumits i de dies de validesa s’aplicarà *a partir del dia que l’usuari faci el tràmit per recuperar el seu títol* al Centre d’Atenció al Client de l’ATM (CAC) o a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). Com que es tracta d’un títol temporal, els dies afegits començaran a comptar a partir d’aquell moment.

Si, pel motiu que sigui, l’usuari *no necessita ara els viatges perduts*, sinó que els necessita per a més endavant (per exemple quan es reprengui l’activitat acadèmica a escoles, instituts i universitats), recomanem que *no vagi ara a recuperar-los*, ja que cada dia que passi, serà un dia menys per poder-los utilitzar. Millor fer la gestió al CAC o l’OAC quan els necessiti, tenint en compte que es *disposa de tot el 2020* per anar a recuperar-los.

Pel que fa als títols de transport ATM no temporals (T-10 i T-12) i als títols amb caducitat temporal no començats en el moment d’inici de l’estat d’alarma, no cal que es faci res perquè no caduquen fins el proper canvi de tarifes i es poden activar o continuar utilitzant amb normalitat després de la finalització de l’estat d’alarma.

Els *Centres d’Atenció al Client de l’ATM (CAC)* són els següents:

• Girona: CAC Estació d’autobusos de Girona, Taquilla número 7, plaça d’Espanya s/n.
• Girona: Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Edifici de la Generalitat a Girona, pl. Pompeu Fabra 1 (*obligatori cita prèvia*: per Internet: https://gen.cat/citaprevia o per telèfon: 872 975 124 i 872 975 131-de dilluns a divendres, de 9 a 19 h)

https://www.amtgirona.cat/upload/doc/noticies/fFvXcqXqRY.pdf

https://www.amtgirona.cat/upload/doc/noticies/DOGC_compensacio_titols_COVID19