Iconos cabecera

Territori i Sostenibilitat posa en marxa el Transport Públic a la Demanda al Gironès (08/10/2019)

- A partir del 14 d’octubre s’implantaran tres rutes que comunicaran Girona–Sarrià de Ter–Sant Julià de Ramis, Girona–Sarrià de Ter–Campdorà, i Girona–Taialà–Canet d’Adri–Llorà, connectant en total 13 nuclis de població
- El servei està dissenyat per optimitzar la ruta en base als usuaris, que han de fer una reserva prèvia del viatge que es vol realitzar, evitant així recorreguts i parades i fent més ràpid el trajecte
- Una de les principals novetats d’aquest servei al Gironès és que es podrà reservar i gestionar tots els tràmits a través d’una aplicació mòbil

Departament de Territori i Sostenibilitat posarà en marxa a partir del pròxim dilluns, 14 d’octubre, el servei de Transport Públic a la Demanda (TAD) a la comarca del Gironès. Aquest nou servei, que s’implanta en zones amb dispersió territorial on no hi ha servei de transport públic regular, permet els usuaris utilitzar un mitjà de transport amb una reserva prèvia. El TAD del Gironès tindrà tres rutes: Girona – Sarrià de Ter – Sant Julià de Ramis (Golf Girona, Les Comes, Montagut i Pla de Baix); Girona – Sarrià de Ter – Campdorà, i Girona – Sant Gregori (Taialà, Sant Medir i Cartellà) – Canet d’Adri (Montcal i Canet) – Sant Martí de Llémena (Llorà), connectant en total 13 nuclis població i donant servei a uns 9.000 habitants, sense comptar la ciutat de Girona.

Per a fer el servei, l’empresa concessionària Teisa disposarà d’un vehicle Euro 6D d’última generació a nivell d’emissions i de fins a 8 places (amb capacitat per a 4 persones amb mobilitat reduïda) que cobrirà les tres rutes. L’R1 Girona – Sarrià de Ter – Sant Julià de Ramis tindrà 10 parades previstes, l’R2 Girona – Sarrià de Ter – Campdorà, en tindrà 6 i l’R3 Girona – Taialà – St Medir – Canet d’Adri – Llorà en tindrà 11. El Transport a la Demanda permet optimitzar el trajecte a partir dels usuaris que demanen el servei. Els vehicles operen només quan hi ha demanda de manera que s’eviten recorreguts i parades i el trajecte és més ràpid.

Una de les principals novetats d’aquest servei al Gironès és que es podrà contractar a través de l’aplicació mòbil ‘Ne-Mi’, a més de la via telefònica convencional (972 204 868). L’usuari s’assegura la reserva demanant el servei amb un mínim de 15 minuts d’antelació de l’horari preestablert d’inici del servei. Amb aquesta aplicació es poden fer totes les reserves, consultar l’horari exacte del viatge, veure en temps real la posició del vehicle, veure les reserves realitzades, afegir les rutes preferides, anul·lar reserves i valorar el servei que s’ha utilitzat. En definitiva, estar sempre informat de forma dinàmica de la disponibilitat del bus i de la seva ubicació. (En el fulletó adjunt es poden consultar els horaris).

Els serveis de TAD estan integrats a l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de Girona. Per tant, els usuaris que viatgin amb les targetes integrades podran realitzar transbordaments gratuïts tant a les línies urbanes de Girona de TMG i TEISA com a les línies interurbanes d’autocar, autobús i Rodalies, de manera que s’afavoreix la intermodalitat en transport públic.

Fulletó horaris (837 kB)

Territori i Sostenibilitat posa en marxa el Transport Públic a la Demanda al Gironès

[Tornar a Notícies]

 
Pl. Pompeu Fabra, 1 (Seu Generalitat Girona) 17002 – GIRONA